Voedingschallenge: 30 dagen zonder suiker

Beste medewerker,

Wist je dat in oktober de voedingsambassadeurs de challenge gedurende 30 dagen aangaan om snelle suikers volledig te mijden. Ze letten vooral op het vermijden van de snelle of enkelvoudige suikers. Deze bevinden zich in: (boter)koeken, snoep, wit brood, pasta en rijst, ontbijtgranen, kant en klare gerechten: lasagne, pizza,…, fris- en vruchtendranken.
Waarom? Snelle suikers zijn de boosdoener voor heel wat westerse levensstijlziekten zoals obesitas of overgewicht, diabetes type 2, hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten. Ga dus vooral voor minder van deze voedingsmiddelen en kies voor onderstaande koolhydraten in kader van een gezond en evenwichtig eetpatroon.

Complexe of trage koolhydraten vind je in: havermout, zoete aardappel, boekweit, groenten en fruit, noten zaden en pitten, quinoa, bonen en volkoren brood. Deze zorgen voor een constante bloedsuikerspiegel en zo energie voor de ganse dag. Deze koolhydraten zijn noodzakelijk en gezond voor je lichaam.

Durf jij de challenge aan? Denk met je team al na over suikervrije gerechten – meer info over de teamchallenge volgt binnenkort.

Team Energy@Volvo en de voedingsambassadeurs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *