Getuigenis Joeri: Volvo-voedingsambassadeur

Testimonial Joeri Nobels:

Toen we in het voorjaar waren gestart met de uitdaging ging dit in het begin vrij vlot: de challenge om onder meer meer water te drinken en een gezondere attitude te ontwikkelen. Dan was er ineens de lockdown waardoor de goede voornemens snel op de achtergrond terecht kwamen en ik terug deels in de oude (slechte) gewoontes terecht raakte. In september ben ik op eigen initiatief mezelf gaan voorbereiden om de suikervrije maand aan te kunnen, door stelselmatig mijn suikerinname te verminderen en te starten met het periodiek te vasten (16/8) = intermittent fasting. Het is even zoeken wat de ideale uren zijn om te eten, ik ben uiteindelijk uitgekomen om te starten met eten om 12u en te gaan vasten vanaf 20u. Zelfs in de vroege ploeg. In het begin was het wat lastig maar dat kan ik compenseren met zwarte koffie en water met limoensap. Ik heb wel een banaan bij de hand voor het geval dat mijn suikerspiegel een duik zou nemen. Tot op vandaag heb ik dit nog niet gehad.

Wat me vooral opvalt is dat ik echt veel minder honger heb en navenant minder eet. Ik ben (en was) een echte broodeter en dat was in het begin een zware opgave om te weerstaan. Ondertussen ben ik daar over en heb ik niet direct de behoefte om te zeuren, al moet ik toegeven dat ik er naar uit kijk om in november toch eens een stukje vers zuurdesembrood te proeven. Suiker op zich mis ik niet, frisdrank heb ik nooit gedronken, op uitzondering van de Tonic in mijn Gin. Alcohol mis ik niet echt, alhoewel ik graag een glas wijn drink. Hier moet ik wel toegeven dat ik in het weekend eens nip van mijn vrouw haar rode wijn, gewoon voor de smaak. Ik ben een sportief type en ik heb schrik dat ik me flauwtjes zou voelen wanneer ik naar de fitness ga zonder ontbijt, het tegendeel blijkt waar, ik blijf op een goed niveau en maak zelf vooruitgang.

Wat doet dit met mijn gewicht? Ik ben ondertussen een dikke 5 kilo kwijt sedert eind augustus. Van 83 naar minder dan 78kg. Heb ik nog externe hulp ingeroepen? Ja, ik gebruik sedert een paar weken de betalende (39,99) versie van Yazio app. Daar hou ik alles bij en het is ook mijn steun en toeverlaat voor wat en wanneer ik eet. Een echte aanrader. De Whats App groep is ook een goede ondersteuning, je hebt lotgenoten en je kan uw ervaringen delen en dat is motiverend, zeker als het eens wat minder gaat.

Tips van Joeri:

Begin rustig en bouw alles rustig op, zo is er geen schokeffect zowel lichamelijk als mentaal. Zorg dat je alles wat kan bijhouden via een schrift of een App. Wanneer je naar een feestje moet of uit eten gaat, uzelf niet alles ontzeggen maar beperk de porties. Alleen geen suiker eten.

Joeri

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *